Biesta, Gert. Door kunst onderwezen willen worden. Tweede editie. Amsterdam: Amsterdam University Press, 2021. Print.

Bregman, Rutger. De meeste mensen deugen. Amsterdam: de Correspondent Uitgevers B.V., 2019. Print.

Bremmer, Melissa, Emiel Heijnen, en Jorge Lucero. School as material: Modes of operation for teachers as conceptual artists. Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK). Web. 16 november 2021.

Crone, Melvin. Transformatief beeldend kunstonderwijs. Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK), 2021. Web. 14 februari 2022.

Dweck, Carol. Carol Dweck’s Mindset. Culemborg, Van Duuren Media, 2016. Print.

Eidhof, Bram, Maartje Janssens en Jelle Ris. Wereldgericht onderwijzen: Biesta in de praktijk. Driebergen: NIVOZ, 2021. Print.

Engelen, René van. Grip op de groep. Amersfoort: Thieme Meulenhoff, 2014. Print.

“Gert Biesta over wereldgericht onderwijs en subjectificatie”. Taco Visser. Onderwijs leiden met hart en ziel. Stichting Nivoz. 24 september 2021. Spotify. 1 mei 2022.


Hadioui, Iliass El, e.a. Switchen en klimmen. 2de ed. Amsterdam: Gennep B.V., Uitgeverij van, 2019. Print.

Hattie, John. Leren zichtbaar maken. 3de ed., Den Haag, Bazalt, 2014.

Heijnen, Emiel, en Melissa Bremmer (eds.). Wicked Arts Assignments: Practising Creativity in Contemporary Arts Education. Amsterdam: Valiz in samenwerking met AHK, 2020. Print.

Hoeksta, Marike. Kunstenaardocenten en democratische pedagogiek. Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, 2019. Web. 18 maart 2022.

Hooks, Bell. Teaching to Transgress + Teaching Critical Thinking + Teaching Community | Bell Hooks Teaching Trilogy 3-in-1 Combo (Set of 3 Books). Londen: Taylor and Francis Books, 2022.

July, Miranda, and Harrell Fletcher. Learning to Love You More. Creative Capital Foundation, 2002. Web. 25 maart 2022

Lucassen, Michiel. “Een nieuwe leeromgeving: in 4 stappen naar een krachtig ontwerp”. Vernieuwenderwijs. 2022. Web. 2 april  2022.

“Marike Hoekstra - Kunstenaardocenten en democratische pedagogiek”. Aminata Cairo. Kunsteducatie doorgelicht. Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, 1 maart 2022. Spotify. 18 maart 2022.

Olúwolé, Sophie. Socrates en Òrúnmìlà: wat we van Afrikaanse filosofie kunnen leren. Culemborg: Van Duuren Media, 2017. Print.

“Pascale Gatzen - Open Kaart”. Pieter van der Wielen.  Nooit Meer Slapen. VPRO. 27 september 2018. Web. 3 maart 2022.

Potters, Olga en Suzan Lutke. Leren van kunst: Ruimte voor en door creativiteit. Bussum: Coutinho, 2018. Print.

Schnabel, Paul. Platform Onderwijs2032. Ons onderwijs2032 eindadvies. Platform Onderwijs2032, 2016. Web. 18 maart 2022.

Tammes, Barbara. Playmode. Amsterdam: Nijgh en van Ditmar, 2020. Print.