De jas is nooit af...

“Russian Doll” by
Viktor&Rolf 
Autumn / Winter 1999







_carolien
Post No 10

Learning to love me more


Note;
Miranda July, Samen met Harrell Fletcher
‘Learning to Love You More’ (2002–2009) >> online art project.
Mijn jaren 90 puber hart gaat harder kloppen. July’s Riotgrrlll en DIY mentaliteit, de kettingbrief Tape ‘Joanie4Jackie’ en ‘Learning to Love you More’ zijn een voorbeeld tot maken, delen, doorgeven en verbinden.
http://learningtoloveyoumore.com/



Mijn ‘Conversation Piece’, het dialoog wat ik met mezelf houd. zichtbaar op een jas.

Het kledingstuk inzetten als middel om mijzelf als makerdocent of vormgeverdocent te leren kennen om mijn visie aan te scherpen en helder te krijgen, een manier om ruimte te maken en

De jas geeft mij de ruimte om mij te laten zien, net als wat kleding altijd voor mij betekend heeft en een manier is om mijzelf te laten zien. De jas kan je erin verstoppen, maar je kan je er ook mee laten zien!

De jas verteld nu meer mijn verhaal. ‘Learn how to tell the story and get comfortable with it.’[Mode 6]

de omkeerbare jas, volgend jaar wordt de binnenkant de de klas is naar binnen gekeerd de introvert > die volgend jaar naar buiten keert naar de ander.

Volgend schooljaar pak ik de de ruimte voor de jas en het een prominente rol in de klas te geven, als middel om elkaar te ontmoeten.



Or – even better – tell no one, just yourself; but learn to really tell yourself the story of what you’ve done.’ School as material


 

MODE 6: Present narratives

Learn how to tell the story and get comfortable with it. As a teacher you already know how to make the undocumentable presentable. As teachers we’re constantly being asked to distill all the nuance of learning and being in relation with our students into summaries and deliverables. With conceptual art this task is the same. Hyper-document everything, write about it, steer the narrative, produce images, books, exhibitions, websites, social media posts or merely tell the story of what you’ve done to someone else. Or – even better – tell no one, just yourself; but learn to really tell yourself the story of what you’ve done.


School as Material

Modes of operation for teachers as conceptual artistsMelissa Bremmer and Emiel Heijnen (AHK) Jorge Lucero (University of Illinois at Urbana-Champaign)