_Carolien




Hack! het systeem 


Post No 12

Doing it myself


Het reframing is de jas. De jas als klas. De jas als reframing van de klas of de student.

Ik beweeg mij binnen het schoolsysteem nog maar kort, ik moet mijn weg nog vinden, maar ik wil het wel eigen maken. Hoe hack ik het systeem dat soms nog vreemd aanvoelt?

‘School as Material’ geeft het voorbeeld dat je het systeem waarin je werkt niet hoeft om zeep te helpen maar je kunt het ook juist inzetten als middel. Je moet het zien als een filter  of een manier van reframing het systeem.

Juist door het systeem in te zetten als middel ontstaat er ruimte, maar het biedt ook kaders.



School as material. MODE 1: Consider the institution as material art?
Think about how to make the institution the material of what you are making. Here you need not just think about the objects of the institution. What are the norms and dynamics of the space that you’re in? What is the special, philosophical, physical, and economic infrastructure of the institution and how can those things become your work? For example, what are the most bureaucratic things that happen in your school and how can those things become artworks? Not through destroying them or being cynical about them, but through reframing how you think about them. How are parent-teacher conferences art? How are teacher in-services art? How is grading your students’ work art? How is taking attendance art? How is lesson planning art? How is cleaning your classroom art? And so on and so forth.